T ü r k i y e ' n i n   B i r i k i m i

Y A Z A R L A R
Defterlerin arkalarında bulunan çarpım tablolarına dikkat!

Köşemize gelen yoğun tüketici şikayetleri arasında zaman zaman ilginç olanlarına da rastlamakta mümkün. Örneğin Adıyaman/Kahta'dan okurumuz Mehmet ÖZTÜRKëün köşemize gönderdiği faks bunlardan sadece biri. Mehmet Bey faksında kırtasiyeden satın aldığı bir defterin ön ve arka yüzünün fotokopisi yer almakta. Defterin ön yüzünde markasından ve özelliklerinden bahsediyor.
(UMUT Defter / TSE 4544 / 1 Hamur / 60 Gr / A5 40 Yaprak / Çizgili)

Defterin arka yüzünde ise görmeye alıştığımız, çarpım tablosu ve ders programı bulunmakta. Buraya kadar her şey normal. Anormal olan, çarpım tablosu. Tabloda iddia edilene göre 7x2'nin karşılığı 12. Faksı görene kadar TSE göre hazırlanmış bir defterde böyle bir hatanın olacağını tahmin etmiyordum. Faks köşemize gelince gerçek ile yüz yüze kaldım. Eğer UMUT defterlerin sahibi yazımızı okuyorsa veya tanıyan matbaacı veya yayıncı arkadaşlar varsa piyasada çok sayıda bulunan bu defterlerdeki bu yanlışlığın düzeltilmesi için yardımcı olsunlar.

Tüketici Dergisi'nin kalite töreni

15 Mart Dünya Tüketiciler Günü nedeniyle düzenlenen organizasyonlardan biri de "Tüketici Raporu Dergisi'nin 2002 yılı "Tüketiciye Dost Altın Kalite Ödül" töreniydi. Derginin düzenlediği tören daha gerçekleşmeden problemler yaşanmaya başladı. Bu konu Zaman Gazetesi köşe yazarı Hüseyin Sümer tarafından "Tüketici Raporu Dergisi Gazetecileri Promosyoncu Gördü" başlıklı yazısı ile sert bir dille eleştirildi. Biz tekrar bu konu üzerinde durmayacağız. Zaten geçtiğimiz seneki ödülleri de eleştirmiştik. Bizi rahatsız eden konu ise adı her türlü şaibeye karışmış bir ödüle ilişkin Sanayi Bakanı Ahmet Kenan Tanrıkulu'nun törene katılmış olması. Ayrıca büyük bir gayretle hazırlanan Tüketiciyi Koruma Kanunu Değişiklik Taslağı'nın plan ve bütçe komisyonunda kredi kartları ve promosyonlar konusunda değişikliğe uğrayarak delinmesinden dolayı gereken tepkiyi vermediği için bakanlık eleştiriliyor.

Acaba bakanlığın isminde küçük bir değişiklik yapmak, tüketicinin korunması için gereken hassasiyeti göstermeyen bakanlık için çözüm olabilir mi?


2 Nisan 2002
Salı
 
ÖMER KESER


Künye
Temsilcilikler
ReklamTarifesi
AboneFormu
MesajFormu

Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya
Kültür | Spor | Yazarlar | Televizyon | Ramazan | Arşiv
Bilişim
| Aktüel | Dizi | Röportaj | Karikatür
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin HER HAKKI MAHFUZDUR. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz.
© ALL RIGHTS RESERVED