|
|
Ülker'in 'ColaTurka'sı Türkler'i Türkleştiriyor
Reklam filminde midesine gittiği Amerikalılar'ı Türkleştiren ColaTurka, ABD gerginliğiyle eş zamanlı olarak piyasaya çıktığı Türkiye'de de milli duyguları kabarttı.
Yılmaz YILDIZ
Türkiye ile ABD arasında gerginlik yaşandığı bir dönemde piyasaya sürülen ColaTurka piyasaya çıktığı ilk günden itibaren bakkal, market ve Ülker bayilerinde yok satıyor. ABD'ye karşı öfkeli Türk halkının yoğun talebiyle karşılaşan ColaTurka'yı tercih edenler arasında, Amerikan gençliğine özendiği her halinden belli olan uçuk kıyafetli, küpeli Türk gençlerinin de bulunması dikkat çekiyor. Halkın 'AlaTurka' ismini taktığı ColaTurka en çok, 11 Türk askerini esir alarak Türkiye'yi rencide eden Amerika'ya karşı öfke dolu olan Türk halkını sevindirdi. Ülker yetkilileri ve perakendeciler, tüketicilerin yoğun talebine yetişemediklerini belirttiler. ColaTurka'nın piyasaya çıkmasıyla kola markaları arasındaki rekabetin iyice kızıştığını belirten perakendeciler, ürünün reklam kampanyasının da etkisiyle satışlarının da yükseldiğini bildiriyor.
Zamanlama mükemmel
Güçlü Gıda'dan Ümit Güçlü, ColaTurka'ya çok talep olduğunu, getirdiği bir parti ColaTurka'nın kısa sürede tükendiğini söyledi. Ülker gibi dağıtım ağı geniş bir firmanın bile bu talebe karşılık vermekte zorlandığını kaydeden Güçlü, ilginin beklenenin üzerinde gerçekleşmesinin Amerika'ya tepki ile izah edilebileceğini ifade etti. Güçlü şöyle konuştu: "Zamanlamaları isabetli oldu. Halk yıllardır Amerikan kolalarına alternatif güvenilir bir ürün arayordu. Ama tadıyla biraz oynamaları gerekiyor. Çünkü, şekeri biraz fazla, asidi az diyenler var."
Halkın 'AlaTurka'sı
Yabancı markalara karşı ColaTurka'yı sahiplendi
Satışlarda, 'bizim kolamız' ve reklam etkisi ön plana çıktı
Türkler, ColaTurka'ya AlaTurka ismini taktı
Batılılaşan Türkler'de bile milli duyguları kabarttı
Tadı genelde beğenildi
ABD ürünlerini boykot edenlere alternatif oldu
ABD gerginliği ColaTurka'ya yaradı
Seymen Ticaret'in sahibi Adnan Özcan, ColaTurka'ya halkın ilgisinden büyük mutluluk duyduklarını söyledi. ColaTurka satışlarının hergün biraz daha arttığını kaydeden Özcan, "Herkes ColaTurka soruyor. Ülker yetkilileri talebe cevap vermekte zorlandıklarını belirtiyor" dedi. Özcan, ColaTurka'nın tercih edilmesini de "kendi kolamız"
düşüncesinin hakim olmasına, ayrıca ABD'yle yaşanan "askerlerimizin esir alınması" gerginliğiyle eş zamanlı piyasaya sürülmesine bağladı. Özcan, "Amerikanvari kıyafetli, küpeli gençler bile bizim kolamız diyerek, ColaTurka istiyor. Reklamların da etkisi büyük. Herkes reklamlardan çok etkilendiğini söylüyor" şeklinde konuştu.
|
|
Spor kulüpleri devlete
7.3 trilyonluk borç taktı
Fenerbahçe 716 milyarlık borcunu taksitle ödeyeceğini açıklayarak haczi kaldırdı. Beşiktaş'ın 369 milyar, Galatasaray'ın ise 639 milyar lira borcuna karşı genel müdürlük icra takibi başlattı.
Akaryakıt satışları tatilde
Vatandaşların İstanbul dışına çıkması ve okul servis araçlarının trafiğe çıkmaması İstanbul'da akaryakıt satışlarının yüzde 20 oranında düşmesine neden oldu.
MB: Döviz kuruna
sık müdahale yok
Merkez Bankası Başkanı Serdengeçti, döviz arz fazlasını dengelemek için döviz kurunda tutarlı politika uygulanması gerektiğini kaydetti.
En sorunlu araba KIA
Wall Street Journal'ın haberine göre, dünyada en fazla sorun çıkaran otomobil KIA oldu.
IMF'den 'artı zam'a yeşil ışık
Devlet Bakanı Mehmet Ali Şahin, kamu çalışanlarına gerekli kaynağın bulunması halinde zam oranını artıracaklarını, IMF'nin de konuya sıcak baktığını söyledi.
Tapuya vergi
muafiyeti geliyor
Tarım arazilerinin tapu kayıtlarının güncellenmesini sağlamak için arazi intikallerine vergi muafiyeti getiriliyor.
|
|
|
|