T ü r k i y e ' n i n   B i r i k i m i

E K O N O M İ

Türkiye'den fikir fışkırıyor

"Beyin göçüne karşı beyin gücünü teşvik ediyoruz" sloganıyla yola çıkan Dizayn Grup'un kampanyasına, Ağrı-Patnos, Adana-Pozantı gibi Anadolu'nun ücra köşelerinden dahi proje yağdı.

Dış yardıma muhtaç hale getirilen Türkiye'de binlerce dahi olduğuna inanan Dizayn Teknik Plastik Boru ve Elemanları Sanayi ve Ticaret A.Ş'nin başlattığı kampanya, maddi destek bulamadığı için projelerini hayata geçiremeyen Türkiye'deki parasız gizli dahileri ortaya çıkardı. Türkiye, ekonomik kriz nedeniyle yetişmiş elemanlarını ve beyin gücünü ABD, Kanada, Avustralya gibi ülkelere kaptırırken, Dizayn Grup gibi firmalar Türk mucitlere, zekalarını ve yeteneklerini kanıtlamaları için fırsat sunuyor.

Her yıl şubat ve nisan ayları arasında tekrarlanacak olan kampanya, bu yıl ısı transferi, akışkan ve plastik şekil verme prosesleri konularını kapsıyor. Kampanyada, uygun görülen projeler şirket tarafından mali ve teknik açıdan desteklenecek. Ayrıca düşünce sahibi adına patent başvurusu yapılarak, yasal açıdan da koruma altına alınacak.

Köylerden bile proje çıkıyor

Proje ve buluş kampanyası başlatan Dizayn Grup'a, iki hafta içerisinde yüze yakın başvuru gelirken şirketin www.dizayngrup.com adresli web sitesini binlerce kişi ziyaret etti.

Kampanyaya Ağrı-Patnos, Adana-Pozantı gibi Anadolu'nun ücra köşelerinden dahi projelerin gelmesi dikkat çekti. Kampanyaya Mersin'in Tekeli kasabasından başvuran Levent İyibil, otomobili yakıtsız olarak çalıştırabileceğini belirtirken, Adana'nın Pozantı ilçesine bağlı Fındıklı köyünden İbrahim Avcı ise güneş enerjisi alanındaki çalışmasıyla fizik kanunlarını değiştireceğini iddia etti. Yine Adana'dan projesini duyuran Recep Çil de, araçların hareket etmesi ve fabrikaların elektrik ihtiyacını kendi kendine üretmesi için bir sistem geliştirdiğini söylüyor.

Amaç: Teknoloji üreten Türkiye

Projenin başlangıcının 1992 yılına dayandığını anlatan Dizayn Grup Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Mirmahmutoğulları, beyin göçünü engellemek için onları desteklediklerini söyledi.

Kampanyayı başlatan firmanın AR-GE departmanında 6'sı öğretim üyesi olmak üzere 15 araştırmacı çalışıyor. 6 doktora ve 3 master öğrencisini de faaliyet alanında yeni projeler geliştirmek üzere destekleyen şirket kampanya ile araştırma kadrosuna yeni beyinler katmayı hedefliyor.



19 Mart 2002
Salı
 
Künye
Temsilcilikler
Reklam Tarifesi
Abone Formu
Mesaj Formu
Ana Sayfa | Gündem | Politika| Ekonomi | Dünya
Kültür | Spor | Yazarlar | Televizyon| Hayat| Arşiv
Bilişim
| Aktüel | Dizi | Röportaj | Karikatür

Bu sitede yayınlanan tüm materyalin HER HAKKI MAHFUZDUR. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz.
© ALL RIGHTS RESERVED