AYDINLIK TÜRKİYE'NİN HABERCİSİ

Y A Z A R L A R
Bir hacc hikayesi

Yaşantımızın her dakikasında hak ihlaline uğrayabiliriz. Buna hacc yolculuğu da dahil. Okurumuz Şahin Atalay, ibadet vazifesini yerine getirmek üzere ailesiyle birlikte gittikleri kutsal topraklarda yaşadıklarını, başkalarının mağdur olmamaları için köşemizle paylaşmak istemiş.

Yolcuların bilet parası ödenmemiş

"Eşim, ben ve dört yaşındaki kızım ile Fanus Turizm tarafından düzenlenen organizasyonla hacca gitmeye karar verdik. Daha ilk günden organizasyon 2 Şubat günü başlaması gerekirken 5 Şubat 2003 günü saat 17.00'de başlayarak üç günlük bir gecikmeye sahne oldu. Tüm hazırlıklarımızı tamamlayıp kalkış saati geldiğinde Suudi yetkilileri 28 yolcunun bilet parası ödemediği gerekçesiyle uçuşu ertesi gün saat 08:30 erteledi. Havalimanında 15 saat beklemek zorunda kaldık.

Depoda konakladık

Firma yetkilileri 28 yolcu bedeli olan 18 bin dolar verilmediği takdirde uçuşun gerçekleşmeyeceğini söyledi. Bizler de başka çaremiz olmadığı için parayı aramızda topladık ve yetkililere teslim ettik. Fakat Mekke'ye vardığımızda bizim için ayrılan yerlerin başkalarına verilmiş olduğunu görünce tekrar moralimiz bozuldu. Başka bir otelin yetkilisi mağduriyetimizi gidermek için fazla eşyaların konulduğu depoya iki sünger koyarak burada idare etmemizi sağladı. Ertesi gün halimize acıyan başka bir hacı odasını bize verdi. Medine'ye gidene kadar burada kaldık.

Şirketin bize vaadettiği 3 yıldızlı oteli beklerken, başkasının merhameti sonucunda elde ettiğimiz bir odada konakladık. Benim ve ailemin bu çilesi ülkemize dönerken de bitmedi. Türkiye'ye dönmemiz için bize geçmiş tarihlere ve başka şahıslara ait uçuş kartları verildi. Ayrıca Cidde'den uçacağımız söylendi. Halbuki anlaşmamız dönüşler Medine'dendi. Otobüsle Cidde'ye vardığımızda havaalanı yetkilileri durumu farketti. Mağdur olmamamız için boş yer olduğu takdirde uçuşun gerçekleşebileceğini söylediler. Geceyi ailemle dışarıda geçirdikten sonra ülkemize dönebildik."

Atalay ailesi şikayetlerini Suudi Arabistan Hac Bakanlığı, Tursab, Diyanet İşleri Bakanlığı'na ve Türkiye Turizm Bakanlığı'na ilettiklerini de ifade etmiş.

Organizasyonu kim yaptı?

Değerli okurlar Atalay ailesinin şikayeti üzerine yaptığımız araştırma sonucunda evraklarda organizasyonun Fanus Turizm ve Seyahat Acentası tarafından gerçikleştirildiği gözükmesine rağmen Diyanet İşleri Bakanlığı Hac Kimlik Belgesi'nde Navas Turizm Organizasyonu olarak onaylandığını tespit ettik. Doğrusu bunun nedenini bizler de merak ediyoruz. Diyanet, Türsab ve Bakanlık'ın yapılan bu şikayetlerle ilgili olarak neler yaptığını da merak ediyoruz? Bu ve bunun gibi firmaların başkalarını da mağdur etmesine göz mü yumulacak? Konunun takipçisiyiz.


5 Mayıs 2003
Pazartesi
 
ÖMER KESER


Künye
Temsilcilikler
AboneFormu
MesajFormu

Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya
Kültür | Spor | Yazarlar | Televizyon | Arşiv
Bilişim
| Dizi | Röportaj | Karikatür
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin HER HAKKI MAHFUZDUR. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz.
© ALL RIGHTS RESERVED