AYDINLIK TÜRKİYE'NİN HABERCİSİ

Y A Z A R L A R
Vestel'in servis hizmetleri

Yeni bir eşya almanın sevincini iyi bilirim. Üzerinde çizik olmasını bırakın toz olmasına bile tahammül olmaz. Hal böyleyken okurumuz Tahir Halit Akıntürk'ün başına gelenler üretici firmaların satış sonrası servis hizmetlerini tekrar gözden geçirmesi gerektiğini hatırlatıyor bizlere.

Buzdolabı çizikti

Tahir Bey'in, Vestel Kadıköy Gökdere Bayii'nden satın aldığı Vestel marka buzdolabı, 5 veya 10 Mart tarihinde teslim edilmesi gerekirken 17 Mart'ta teslim edilmiş. Üstelik geç teslim edilen dolabın üzeri ince bir naylonla kaplıymış. Prosedür gereği yetkili servis elemanları tarafından açılması ve kurulması gereken dolap için beklemek zorunda kalınmış. İki gün sonra gelen servis yetkilileri orijinal ambalajı üzerinde olmayan dolap için bunu neden açtınız gibi sorular yöneltince, Tahir Bey bu şekilde satın aldıklarını ifade etmek zorunda kalmış. Kurup çalıştırdıktan sonra giden servis elemanlarının ardından buzdolabını yakından inceleyen Tahir Bey, üst ve alt kapıda eziklikler ve çiziklere rastlamış.

Değişen buzdolabı da hasarlı çıktı

Durumu vakit geçirmeden servise bildiren okurumuza yetkililer ertesi gün gelerek tutanak tutmuş. On gün boyunca müşteri hizmetlerinde çalışan tüm personelle görüşmeler yapmasına rağmen sonuç alamayan Tahir Bey çareyi Anadolu Yakası Müdürlüğü'ne giderek müracaat etmekte bulmuş. Uğraşları sonuç veren tüketicimizin yeni buzdolabı 3 Mart günü eve teslim edilmiş. Fakat gelen buzdolabı da orijinal paketiyle değilmiş. Sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yermiş atasözünü hatırlayan Tahir Bey, ürünü kesinlikle teslim almayacağını ifade ederek telefona sarılmış. Servis sorumlusu Ahmet Gökdere, ürünlerin orijinal paketlerini bilerek çıkarttıklarını, maksatlarının ürünün son kontrolünü sağlamak olduğunu ifade etmiş. Ancak her tarafı çizik ve ezik içinde olan dolabın durumu ilk gelenden daha da kötü çıkmış.

Tahir Bey tekrar değiştirilecek buzdolabı için üçüncü bir şoku kaldıramayacağı için parasının iade edilmesini istiyor. Fakat ödemeyi Bonus Kart ile yaptığı için taksitler henüz bitmemişken firma parayı komisyon karşılığında bankadan çekmiş. Çaresizlik içinde kalan okurumuz hukuki süreci başlatmak için harekete geçmiş.

Ürünü teslim alırken dikkatlice kontrol şart

Değerli okurlar özellikle beyaz eşyalarda bu tip sorunlarla zaman zaman karşılaşmaktayız. Ürünü teslim alırken dikkatlice kontrol etmeniz, herhangi bir olumsuzluk varsa bunu anında tutanağa geçirmeniz çok önemli. Bir olumsuzluk karşısında malı kabul etmeme hakkına sahipsiniz. Bütün bunlara rağmen okurumuzun başına gelenler Vestel'in servis hizmetlerini tekrar gözden geçirmesi gerektiğinin sinyalini veriyor.

Tahir Bey'e gelince Tüketici Sorunları İl Hakem Heyeti'ne elinde bulunan evraklarla birlikte müracaat ederek ister malın yenisiyle değiştirilmesini ister ücretsiz tamir edilmesini, isterse de ödediği bedelin iade edilmesini talep edebilir. Biz de konunun takipçisiyiz.


28 Nisan 2003
Pazartesi
 
ÖMER KESER


Künye
Temsilcilikler
AboneFormu
MesajFormu

Ana Sayfa | Gündem | Politika | Ekonomi | Dünya
Kültür | Spor | Yazarlar | Televizyon | Arşiv
Bilişim
| Dizi | Röportaj | Karikatür
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin HER HAKKI MAHFUZDUR. Kaynak gösterilmeden çoğaltılamaz.
© ALL RIGHTS RESERVED